7 Şubat 2011 Pazartesi

Türkiye, tekstilde ikinci baharını yaşıyor


Antalya Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçı Birliği Başkan Yardımcısı Halil Bülbül, Türkiye'nin tekstilde ikinci baharını yaşadığını söyledi.
Tekstil sektöründe 8 yıl önce büyük gerileme yaşandığına dikkat çeken Bülbül, bu gerilemenin sebebinin de Avrupa'da bulunan büyük pazarın Uzak Doğu'da bulunan büyük ve ciddi işler yapan firmalarla yaptığı uzun vadeli kontratlı alımları olduğunu belirtti. Dünyadaki global gelişmeleri tam ve zamanında takip edemediklerinden dolayı piyasanın dışında kaldıklarını ifade eden Bülbül, ancak son iki yıldır ibrenin tersine döndüğünü söyledi. Son iki yıldan beri krizin de etkisiyle Avrupalı tedarikçilerin Uzak Doğu'daki firmalarla uzun kontratlar yerine kısa vadeli kontratlarla ürün alımına başladığını aktaran Bülbül, Türkiye'nin bu süreyi iyi değerlendirerek kısa vadeli tüm kontratları topladığını kaydetti. Bülbül, Türkiye'nin coğrafi konumu bakımından Uzak Doğu ülkelerine göre şanslı olduğunu ve ulaşımı daha kısa sürede sağladığını belirterek, sektörün geldiği noktayı, "Türkiye tekstil sektöründe ikinci baharını yaşıyor." sözleriyle özetledi.
2010 YILINDA 110 MİLYON DOLARLIK İHRACAT
Batı Akdeniz Ekonomisi Geliştirme Vakfı (BAGEV)'in 'İş ve Eğitim Zamanı' programına katılan Halil Bülbül, tekstil sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Tekstilin emek yoğun bir sektör olduğuna dikkat çeken Bülbül, sektörün merdiven altı üretim dahil olmak üzere 3,5 milyon kişiye istihdam sağladığını kaydetti. Tekstilin istihdam dışında katma değer yönünden de vazgeçilmez bir sektör olduğunu dile getiren Halil Bülbül, sadece Antalya'dan 2010 yılında 110 milyon dolar civarında ihracat yapıldığı bilgisini verdi.
Tekstil sektöründeki en büyük sıkıntılardan birinin moda ve tasarım boyutuna geçilememesi olduğunu anlatan Bülbül, tekstilde tam olarak bir marka olunamadığını ileri sürdü. Bülbül, Türkiye'deki büyük şirketlerin tekstille işe başladığını belirtti.
Türkiye'de pamuğun hem fiyatının hem de üretiminin artığını dile getiren Bülbül, dünyadaki fiyatın artmasının nedeninin Güney Afrika ülkelerinde üretilen pamukta çıkan hastalıklar olduğunu ifade etti.
Antalya Ticaret Borsası (ATB) Yönetim Kurulu Üyesi de olan Halil Bülbül, kurumun çalışmaları hakkında da bilgi verdi. ATB'nin düzenlediği Yöresel Ürünler Fuarı'yla, yöresel ürünlerin ekonomiye kazandırılmasının amaçlandığını kaydeden Bülbül, bu yıl ikincisi düzenlenecek fuarda, bölgeler arası kültürel kaynaşma ortamının sağlanacağını bildirdi. ATB'nin diğer projesi Vakıf Zeytinliği hakkında da bilgiler veren Halil Bülbül, projeyle Antalya'nın birlikte hareket edebilme kabiliyetini ortaya koyduklarını anlattı.
EXPO 2016 Antalya'da yapılacağı için büyük bir memnuniyet duyduğunu ifade eden Bülbül, EXPO sayesinde Antalya'nın büyük bir tanıtım şansı yakalayacağını kaydetti.
(CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder